جستجو



منوی اصلی
منوی اصلی
مطالب سایت
دیگر بخشها
بخش کاربری
بخش خبری
امکانات سایت

پیغام کوتاه

فقط کاربران عضو سايت ميتوانند پيغام کوتاه ارسال نمايند لطفا وارد سيستم شويد يا اينکه عضو شويد.

مطالب تصادفی

نشست و جلسه
[ نشست و جلسه ]

·نشست عکاسی در جشنوارهٔ سینمای جوان اروند
·راه ابریشم میزبان مهدی وثوق نیا
·14 بهمن و چهارمین نشست علمی دوسالانه عکس
·تعاریف عکاسی هنری در نشست علمی دوسالانه عکس
·کرسی نقد عکس در دانشگاه بررسی شد
·وضعیت آموزشی رشته عکاسی در دانشگاه ها
·تدریس، مترجمان را وادار به ترجمه کرده است
·قابل قیاس با کشورهای هم ترازمان نیستیم
·نشست های علمی دوسالانه عکس

مشتري تبليغات
ورود:
رمز عبور:
 

آخرین ارسالها
کل موضوعات 6
کل ارسال ها 16
کل بازديد ها 469788
کل پاسخ ها 10
کل اعضا 528
آخرين 20 ارسال انجمن

عکس های پرتره بهتری بگیریم
ارسال شده توسط babakshaabani در مورخه : سه شنبه، 28 بهمن ماه ، 1393

فراخوان نمایشگاه مجازی در سایت آ
ارسال شده توسط babakshaabani در مورخه : يكشنبه، 16 آذر ماه ، 1393

هانری کارته برسون
ارسال شده توسط mahdiabbas در مورخه : چهارشنبه، 11 تير ماه ، 1393

صادقانه ترین نوع عکاسی
ارسال شده توسط babakshaabani در مورخه : چهارشنبه، 14 مهر ماه ، 1389

توصیه هایی برای عکاسی چهره
ارسال شده توسط babakshaabani در مورخه : جمعه، 19 شهريور ماه ، 1389

قوانین تالار گفتگو
ارسال شده توسط az-photo در مورخه : سه شنبه، 16 شهريور ماه ، 1389

تالار گفتمان جستجو

تبلیغات شما
شرکت مهندسی فرهنگی ژیوار

تبلیغات شما
جشنوارهای فرهنگی و هنری

مهم ترین خبرها !
آخرین بروز رسانی: شنبه 9 اسفند 1393 ساعت: 02:55
*

تعداد شماره های ثبت شده تا امروز : 1600 شماره
  نخستین جشنواره ملی عکس سلامت نیشابور
راه های ارتباطی با آذ-فوتو
ارتباط با روابط عمومی و ارسال خبر به سایت: + info@az-photo.ir
ارتباط با مدیر مسئول (بابک شعبانی): babak@az-photo.ir
ارتباط با سردبیر (الناز فرح بخش): elnaz@az-photo.ir
ارتباط با تحریریه (سمانه سعادتیان): samaneh@az-photo.ir
ارسال مقاله به مجله الکترونیکی:
magazine@az-photo.ir
ارسال آثار به نمایشاه مجازی:
exhibition@az-photo.ir
تلفن تماس: 09352579284 - 09147587649
+ FB.com/tabrizphoto
+ FB.com/groups/azerbayjan.photographers


اختصاصی آذ-فوتو
محسن بایرام‌نژاد: از هادي شفائيه شعر مي‌ريزد!

[بیشتر

اختصاصی آذ-فوتو
به بهانه روز جهانی عکاسی / آریادخت جهانبخشان

ادامه

*

سایت آذ-فوتو در انجام رسالت خود و در جهت بالا بردن اطلاعات عمومی و تئوریک عکاسان و باز کردن فضای تفکر عکاسی در نظر دارد روزانه مقالات تخصصی در زمینه هنر بالاخص عکس و عکاسی و عکس های مطبوعاتی از عکاسان منتشر کند.

لذا خواهشمند است مطالب و آثار مطبوعاتی خود را به نشانی الکترونیکی info@az-photo.ir ارسال نمایند.

با تشکر
مدیریت سایت

اختصاصی آذ-فوتو
مجله الکترونیکی آذ-فوتو شماره 4 منتشر شد

"آذ-فوتو" چهارمین مجله الکترونیکی خود را در 54 صفحه شامل: نتایج چهارمین جشنواره عکس فیروزه – تبریز  1392، نوستالژی 18 سالگی استاد هادی شفائیه از فاصله 9 هزار و 750 کیلومتری، معرفی عکاس: فیروز زاهدی از فرید ارجمند، معرفی کتاب و انتشار کتاب عکس " روایت تصویری محله های تاریخی تبریز"، ده راه مهم نورپردازی تک چهره به ترجمه یعقوب کوشان و ... به صورت PDF منتشر کرد.

[ بیشتر ]

ش های سایت

فراخوان جشنواره ها و نمایشگاه های عکاسی

نا محدود

مهلت ارسال آثار:
31 مرداد 1394

مهلت ارسال آثار:
15 اردیبهشت 1394
مهلت ارسال آثار:
31 فروردین 1394
مهلت ارسال آثار:
25 اسفند 1393
مهلت ارسال آثار:
15 اسفند 1393
فراخوان دومین نمایشگاه آفتاب هنر
چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس رژان
نخستین جشنواره ملی عکس سلامت نیشابور
دومین جشنواره عکس کرسم اوز
دومین جشنواره ملی عکس جلوه های آب
  فراخوان نمایشگاه مجازی در سایت آذ-فوتو
فراخوان دومین نمایشگاه آفتاب هنر

چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس رژان

نخستین جشنواره ملی عکس سلامت نیشابور

دومین جشنواره عکس کرسم اوز

دومین جشنواره ملی عکس جلوه های آب
 
 
مهلت ارسال آثار:
14 اسفند 1393
 مهلت ارسال آثار به اتمام رسیده است 
 مهلت ارسال آثار به اتمام رسیده است 
 مهلت ارسال آثار به اتمام رسیده است 
 مهلت ارسال آثار به اتمام رسیده است 
  مهلت ارسال آثار به اتمام رسیده است    
مسابقه سراسري عكس"نقد فضاي شهري"
جشنوارهٔ سراسری عکس معلول و اجتماع
فراخوان جایزه بین المللی عکاسی پرتره کوالالامپور
اولین جشنواره عکس "کویر و زندگی"
دومین جشنواره سراسری عکس "خانه دوست"
فراخوان عکاسی "زنان در عرصه کار خانگی"
مسابقه سراسري عكس"نقد فضاي شهري"
جشنوارهٔ سراسری عکس معلول و اجتماع
فراخوان جایزه بین المللی عکاسی پرتره کوالالامپور
اولین جشنواره عکس "کویر و زندگی"
دومین جشنواره سراسری عکس "خانه دوست"
 فراخوان عکاسی "زنان در عرصه کار خانگی    
شما نیز می توانید اخبار و جشنواره های خود را به نشانی info@az-photo.ir ارسال نمائید.
به منظور حمایت از عکاسان تبريز هزینه ارسال آثار به جشنواره ها به صورت گروهي را آذ-فوتو پرداخت خواهد کرد.
نا محدود
  بیش از 30 روز مانده به مهلت ارسال آثار
  کمتر از 30 روز مانده به مهلت ارسال آثار
  کمتر از 15 روز مانده به مهلت ارسال آثار
  کمتر از 5 روز مانده به مهلت ارسال آثار
   مهلت ارسال آثار به اتمام رسیده است
  نامعلوم
  عدم برگزاری جشنواره پس از اعلام فراخوان

آخرين ارسال هاي تالارگفتمان

عکس های پرتره بهتری بگیریم 0 163 babakshaabani
فراخوان نمایشگاه مجازی در سایت آ 0 1076 babakshaabani
هانری کارته برسون 1 35213 mahdiabbas
صادقانه ترین نوع عکاسی 9 384525 babakshaabani
توصیه هایی برای عکاسی چهره 0 16100 babakshaabani
     

  معرفی دوربین کوچک مقاوم در برابر آب
دوربین و تجهیزات

مجموعه‌ی ریکو از دوربین Pentax K-S2، یک دوربین DSLR کوچک مقاوم در برابر آب رونمایی کرده که مجهز به تعدادی ویژگی جدید و نوین در سری K-series این کمپانی می‌باشد. این دوربین جدید 20 مگاپیکسل که طبق گزارش‌ها کوچک‌ترین دوربین DSLR مقاوم در برابر آب و گردوغبار جهان می‌باشد، دارای وای-فای داخلی، NFC و یک مانتیور LCD زاویه متغیر می‌باشد. همچنین از سوی ریکو دوربین جدید قدرتمند و دارای GPS با نام WG-5 رونمایی شده است.

درحالیکه پنتاکس K-S2 بیشتر ویژگی‌های K-S1 را به ارث برده، اما در ظاهر متفاوت از دوربین پیش است. این دوربین یک DSLR قدرتمند، خوش ساخت و کوچک است که ضدگردوغبار و مقاوم در برابر آب می‌باشد.

معرفی دوربین کوچک مقاوم در برابر آب Pentax K-S2 DSLR از سوی ریکو

Pentax K-S2 از یک سنسور 20 مگاپیکسل APS-C CMOS استفاده می‌کند (در ابعاد 23.5x15.6 میلی‌متر) که فاقد فیلتر ضدبدنمایی برای تولید تصاویر باوضوح‌تر است و دارای یک شبیه‌ساز فیلتر AA نیز برای جلوگیری از نمایش رنگ‌های نادرست و موج‌دار می‌باشد. این دوربین با همان پردازشگر تصویر PRIME M II موجود در دوربین K-S1 همراه است. دوربین جدید دارای محدوده‌ی ایزوی 100 تا 51200 می‌باشد و می‌تواند در 5.4 فریم بر ثانیه عکاسی کند.

اتوفوکوس این دوربین با سیستم تشخیص فاز SAFOX X همراه با 11 نقطه‌ی اتوفوکوس که نه نقطه از نوع کراس-تایپ می‌باشند، تامین می‌شود و این دوربین قادر به فیلمبرداری ویدئوهای فول اچ‌دی در فریم‌ریت‌های 30/25/24fps یا ویدئوهای اچ‌دی در فریم‌ریت‌های 60/50/30/25/24fps است. یک مکانیزم درونی کاهنده‌ی لرزش سنسور شیفت برای کاستن از مقادیر ماتی محتویات در دوربین Pentax K-S2 وجود دارد.

در پشت دوربین برای اولین بار در سری Pentax K می‌بینیم که یک مانتیور سه اینچ LCD با 921K نقطه قرار گرفته است. وجود این مانتیور به گرفتن تصاویر در شرایط سخت‌تر یا در عکاسی سلفی کمک زیادی می‌کند. از دیگر ویژگی‌هایی که برای اولین بار در این سری از دوربین‌های ریکو دیده می‌شود، افزوده شدن وای-فای داخلی و NFC برای اتصال دوربین به اسمارت‌فون یا تبلت جهت به اشتراک‌گذاری محتویات یا کنترل ریموت دوربین است.

پنتاکس نهایتا ویژگی خوب دوربین‌هایی مانند K-3 و حتی 645Z – یعنی مقاومت در برابر شرایط جوی – را به K-S2 آورده است و این دوربین هم در برابر آب و هم در برابر گردوغبار مقاوم می‌باشد. این دوربین K-mount دارای ابعاد 123x91x73 میلی‌متر و وزن 678 گرم است و به عنوان یک پنتاکس مدرن دارای آپشن‌های رنگ زیاد علاوه بر مدل‌های اصلی مشکی، سفید به همراه نارنجی می‌باشد.

Pentax K-S2 از ماه مارس با قیمت 800 دلار به همراه کیت لنز جدید50-18 میلیمتر F4-F5.6 قابل دسترسی خواهد بود.

Ricoh WG-5 GPS، جدیدترین دوربین ماجراجویی این کمپانی می‌باشد و حتی مقاوم‌تر از مدل‌های مقاوم قبل مانند WG-4 ساخته شده است. دوربین جدید مجهز به GPS تا عمق 14 متری ضدآب بوده و در صورت سقوط از ارتفاع 2.2 متری هم هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌شود و همچنین مقاوم در برابر گردوغبار و سرما در درجه‌حرارت‌های کمتر از منفی ده درجه سانتی گرادذمی‌باشد. این دوربین در برابر ضربه‌های 100 کیلوگرمی نیز مقاومت دارد.

از نظر جنبه‌های عکاسی باید به وجود سنسور 16 مگاپیکسل 1/2.3 اینچ CMOS به همراه لنز زوم 100-25 میلی‌متر F2-F4.9 در آن اشاره کرد. این دوربین دارای محدوده‌ی ایزوی 125-6400 است و می‌تواند ویدئوهای فول اچ‌دی را در 30fps یا HD 720p را در 60/30fps ضبط نماید. کاهنده‌ی لرزش داخلی سنسورشیفت در این دوربین هم به کمک کاستن از ماتی تصاویر می‌آید.

از نظر طراحی، این دوربین شبیه به مدل‌های قبل WG می‌باشد و مناسب فعالیت‌های ورزشی، هنگامی که کاربر دستکش به دست دارد یا در حال شنا می‌باشد، است. در جلوی دوربین یک نمایشگر LCD برای نمایش ویژگی‌هایی مانند اطلاعات فشارسنج، یک فلاش، و شش LED در اطراف لنز برای عکاسی کلوزآپ وجود دارند. در پشت دستگاه، یک LCD سه اینچی با 460K نقطه تعبیه شده است.

دوربین جدید که به کوچکی دوربین اخیر EG-M1 نیست در ابعاد 125x65x32 میلی‌متر و وزن 236 گرم با باتری و کارت SD ارائه می‌شود. دوربین Ricoh WG-5 GPS از ماه مارس به فروش خواهد رسید.

جمعه، 8 اسفند ماه ، 1393 بازدید:11 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 11 بار بازديد شده

  کارگاه های جشنواره ملی عکس سلامت در نیشابور
ورکشاپها و کارگاهها

دانشکده علوم پزشکی نیشابور در حاشیه جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت، دو کارگاه با عنوان «عکاسی و رفتارشناسی» توسط محمدرضا چایفروش و «عکاسی مستند اجتماعی» با تدریس حمیدرضا هلالی در شهرستان نیشابور برگزار می کند.

- زمان برگزاری: چهارشنبه 13 اسفند، کارگاه «عکاسی و رفتارشناسی» ساعت 16-18 و کارگاه « عکاسی مستند اجتماعی »
ساعت 30/18 -30/20

برگزاری کارگاه های «عکاسی و رفتارشناسی» و «عکاسی مستند اجتماعی» در نیشابور

- مکان برگزاری : نیشابور، ابتدای شهرک فرهنگیان، میدان معلم، ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی نیشابور

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09159207416 (آقای محسن فرجامی پور) تماس حاصل فرمائید.

پایگاه اطلاع رسانی جشنواره: +
 

مرتبط:
نخستین جشنواره ملی عکس سلامت نیشابور +

جمعه، 8 اسفند ماه ، 1393 بازدید:19 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 19 بار بازديد شده

  چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس رژان
جشنواره

جشنواره بین‌المللی عکس «رژان» حرکتی است مستقل که با رویکرد تبدیل مفاهیم ذهنی به قاب تصویر، آغاز شد. رژان در نخستین سال برگزاری «گرما» را به عنوان موضوعی برای رقابت عکاسان برگزید، در سال دوم، جشنواره عکس رژان نمایشگر روایت عکاسان از «آب» بود و در سومین دوره عکسان تصاویری از «رنگ» را به نمایش گذاشتند.

  در این جشنواره هر سال یک موضوع که از نظرگاه‌های گوناگونی می‌توان به آن نگریست به رقابت گذاشته می‌شود و عکاسان می‌توانند براساس خلاقیت‌های فردی‌شان، در هر ژانر و گونه‌ای این موضوع را به قاب تصویر ببرند.

  جشنواره عکس «رژان» سعی می‌کند تا فرصتی خلاقانه و آزاد از دید عکاسان سراسر جهان برای موضوعی مشترک فراهم آورد. رویکردی که موجب شده تا رژان، «صدا» را به عنوان موضوع جشنواره چهارم برگزیند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس "رژان"

بخش‌های جشنواره
 بخش اصلی: موضوع آثار ارسالی به بخش اصلی جشنواره، «صدا» است. صدا از انواع انرژی است که از تحرک ذرات ماده به وجود می‌آید، به همین ترتیب نشر می‌یابد و توسط حس شنوایی انسان درک می‌شود. بی‌هیچ تعریف بیشتری، هیأت داوران جشنواره عکس رژان چشم به راه روایت شما عکاسان از «صدا» یا «صداها»یی است که می‌بینید.

بخش ویژه: موضوع بخش ویژه سومین دوره جشنواره بین‌المللی عکس رژان، «موسیقی» خواهد بود.

مقررات جشنواره
- شرکت در این جشنواره برای همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد است.
- انتخاب ژانر آثار آزاد است.
- هر عکاس می‌تواند ۱۰ تک عکس و یک مجموعه عکس (شامل ۲ تا ۷ عکس) در بخش اصلی و ۵ تک عکس و یک مجموعه عکس (شامل ۲ تا ۷ عکس) در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.
- دریافت آثار تنها از طریق سایت جشنواره امکان‌پذیر است. برای ارسال آثار باید در بخش ویژه سایت جشنواره ثبت نام کنید و طبق دستورالعمل درج شده در سایت عمل کنید.
- هیچ عکسی از طریق ایمیل جشنواره دریافت نمی‌شود.
- آثار باید با فرمت JPG و حجم کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند.
- در صورتی‌که بنا به تشخیص هیأت داوران اثر ارسالی به نمایشگاه راه یابد، ارسال اصل عکس ضروری است.
- تمام مجموعه عکس‌ها باید شامل متنی به‌عنوان توضیحات کلی مجموعه و تمام تک‌عکس‌ها باید دارای عنوان باشند. شرکت‌کننده در جشنواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است.
- برگزارکننده سه تن از عکاسان برجسته را با هماهنگی هیأت داوران به عنوان هیأت انتخاب آثار معرفی خواهد کرد.
- برگزار‌کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به جشنواره، با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.
- ارسال عکس‌ها به دبیرخانه، به منزله قبول کلیه مقررات جشنواره است.
- تصمیم‌گیری درباره مسایل پیش‌بینی نشده به عهده ستاد برگزاری جشنواره است.

جوایز
- در بخش اصلی به ۷ عکاس برگزیده، نشان جشنواره، لوح تقدیر و ۵۰۰ یورو جایزه نقدی اهدا خواهد شد.
- در بخش ویژه به ۲ عکاس برگزیده، نشان جشنواره، لوح تقدیر و ۵۰۰ یورو جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

امتیازات شرکت‌کنندگان
- آثار برگزیده به صورت یک مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد.
- به تمام هنرمندانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می‌شود گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد.
- بابت امتیاز نمایش و چاپ آثار در کتاب و انتشارات مربوط به جشنواره، به تک‌عکس‌ها و مجموعه عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه به ترتیب مبلغ ۲۵ و ۷۵ یورو پرداخت خواهد شد.
- برگزارکننده با هدف کمک به اقتصاد هنر، آثار راه‌یافته به نمایشگاه را در معرض فروش خواهد گذاشت و درآمد حاصل از فروش آثار را پس از کسر هزینه های گالری، به هنرمند صاحب اثر پرداخت خواهد شد.

داوران: دیوید برنت، نادر مشایخی، نادر داودی، مهران مهاجر و گوهر دشتی.

گاه‌شمار جشنواره:
آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۴
انتخاب و داوری آثار: خرداد ماه ۹۴
برگزاری نمایشگاه: ۲ تا ۱۵ مردادماه ۹۴

مکان برگزاری:
فرهنگسرای نیاوران

تماس با دبیرخانه:
تلفن: ۹-۸۸۳۴۶۶۲۸ (۰۲۱)
وب‌سایت +
پست الکترونیک: info@rojanephf.com

جمعه، 8 اسفند ماه ، 1393 بازدید:25 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 25 بار بازديد شده

  "زندگی در پیش رو" در گالری شماره شش
نمایشگاه

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «زندگی در پیش رو» با گردآوری حامد دهقان از جمعه ۸ اسفندماه ۹۳ در گالری شماره شش گشایش می‌یابد.

  طبق اعلام برگزارکنندگان، در این نمایشگاه گروهی عکس‌هایی از کوروش ادیم، صمد قربانزاده، میرصفی اندیکلایی، آرش اشکر، سمیرا اسکندرفر، حسین زارع، میرلا پینجک، محمدرضا اصفهانی، نریمان چای‌چی و مبین حکمت‌شعار به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه پیش از این در ساری و بابل هم به نمایش درآمده است.

 در یادداشت معرفی آثار این نمایشگاه آمده است: «زندگی در پیش رو، تصویری است که انسان معاصر از آینده خود می‌بیند و در تلاش است به آنچه که می‌خواهد دست یابد، او به دنبال جایگاه آرمانی خویش می‌گردد و با کمک امیدها و آرزوهایش در پی گسستن تارو پود یکنواخت زندگی است و تصویری از آینده خویش می‌سازد، این تصویر گاه فردی است و گاه جهان او را در برمی‌گیرد، تصویری که می‌تواند ذهنی و یا عینی باشد.
 
  او گذشته را تمام شده و تکرارناپذیر می‌داند اما هنوز فرصت شناخت و تجربه کردن از زندگی در پیش رویش را دارد. تجربه‌ای که هر لحظه زیست می‌شود و نابود می‌شود تا گذشتهٔ انسان را شکل دهد و آینده همچنان باقی می‌ماند. این مجموعه تلاشی است که هنرمندان معاصر در پی شناخت و تجربه از زندگی پیش رو و آینده انسان به تصویر کشیده‌اند.»

"زندگی در پیش رو" در گالری شماره شش

گشایش: جمعه ۸ اسفند ۹۳ - ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایش آثار تا ۱۵ اسفندماه ۹۳ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، طبقهٔ همکف، گالری شمارهٔ شش

جمعه، 8 اسفند ماه ، 1393 بازدید:17 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 17 بار بازديد شده

  کیارستمی به من آموخت خودم باشم
هرزنامه

دوربین.نت

چراغ تصویر سال در دوازدهمین سال برگزاری عصر جمعه اولین روز از آخرین ماه سال ۱۳۹۳ در خانه هنرمندان روشن شد.

به گزارش دبیرخانه تصویر سال، عصر بارانی و سرد جمعه، خانه هنرمندان گرمای متفاوتی داشت. همه‌ی فضاهای نمایشگاهی خانه را عکس و پوستر و کاریکاتور و هنرمندان و اهالی فرهنگ پر کرده بودند.

امسال گالری‌های بهار را عکس‌های نگاهی دیگر بخش آزاد و گالری تابستان را عکس‌های خبری دو بخش آزاد و جوان و نیز نگاهی دیگر بخش جوان دربر گرفته است.

دو گالری پاییز و زمستان هم به عکس‌های هنر و هنرمندان و مستند اجتماعی اختصاص داده شده است. عکس‌های ورزشی هم در گالری میرمیران به نمایش درآمده؛ اما گالری نامی مخصوص نمایش مالتی مدیای تصاویر منتخب عکس، پوستر و کاریکاتور دوازدهمین جشن تصویر سال است. به رسم هرساله هم پوستر و کاریکاتورها در گالری ممیز روی دیوارند.

کیارستمی به من آموخت خودم باشم

 شماره جدید تصویر سال در خانه هنرمندان ایران عرضه شده و در اختیار علاقمندان تصویر قرار می‌گیرد. توزیع این نشریه از هفته آینده در تهران و شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

در نخستین روز از جشنواره فیلم تصویر فیلم «روز مبادا» نخستین فیلم بلند فائزه عزیزخانی به نمایش درآمد؛ او در این فیلم داستان خانواده‌اش را با دوربین دنبال کرده است. بعد از نمایش فیلم فائزه عزیزخانی، به همراه عوامل فیلم در نشست حاضر شدند و درباره آن حرف زدند. این فیلم برنده‌ی جایزه سیمرغ بهترین فیلم در بخش هنرو تجربه‌ی ۹۳ سی و سومین جشنواره فیلم فجر است که در دو سئانس ۱۶ و ۱۹ در تالار ناصری و شهناز به نمایش درآمد.

در این نشست که اجرای آن را سیف‌اله صمدیان دبیر جشن تصویرسال بر عهده داشت، درباره نحوه شکل گیری این کار از فائزه عزیزخانی پرسید که او در پاسخ گفت: «مدتی است در سینما کار می‌کنم از کلاس رفتن و پشت صحنه رفتن و فیلم ساختن همه مقدمه‌ای برای آشنایی با سینما بود تا اینکه به کلاس عباس کیارستمی رفتم و فهمیدم که سینما چیست و چطور می‌توان با آن کار کرد.»

عباس کیارستمی مشاور کارگردان این کار نیز به تماشای فیلم شاگردش آمده بود، که عزیزخانی وقتی به تعریف کردن از استادش رسید، گفت که در حضور کیارستمی حرف زدن سخت است. بزرگ‌ترین کار آقای کیارستمی این بود که به من کمک کرد که به سلیقه خود اعتماد کنم و خودم باشم. کیارستمی بعد از شنیدن این جمله‌ها با تشویق حاضران رو برو شد و سالن را ترک کرد.

عزیزخانی گفت: «بعد از ورک شاپ، آقای کیارستمی فیلمنامه مرا خواند و با واکنش‌هایی که داشت باعث شد که در کارم جدی شوم. او گفت که برو بساز. من گفتم تهیه کننده ندارم. گفت برو در این و آن را بزن. من هم سراغ خانم اسکندرفر رفتم؛ او هم در را باز کرد. البته خانم اسکندرفر بسیار سخت‌گیر است.»

نگار اسکندرفر- تهیه کننده و مدیر موسسه کارنامه – نیز گفت: «خوشحالم که این فیلم در جمعی دیده می‌شود که به دلیل بازگشایی تصویر سال است. اصولا کار کارنامه آموزش سینما، تئا‌تر، عکاسی و پژوهش است و در ادامه کار آموزشی فکر کردم که کار فائزه را حمایت کنم.»

او گفت که فیلم‌های کوتاه این فیلمساز در کارگاه فیلمسازی هم خوب بود و او به این خاطر، تهیه کنندگی این اثر را پذیرفته است.

اسکندرفر همچنین گفت: «این فیلم در فضای رئالی می‌گذشت که درگذشت آقای عزیزخانی کل کار را به سورئال تبدیل کرد. فکر می‌کنم که روح آقای عزیزخانی الان خوشحال است و آینده درخشانی در انتظار دخترش است.»

کیارستمی به من آموخت خودم باشم

شیرین آقارضا کاشی، مادر کارگردان و بازیگر این فیلم نیز گفت که کارش طبق روال گوش به زنگ دخترش بوده است. او ادامه داد: «من کار خاصی نکردم و آنچه آرزویش را داشتم تحقق یافت. فائزه سال‌ها است که رشته سینما را دنبال می‌کند و امیدوارم که بیشتر موفق شود.»

سیف‌اله صمدیان درباره فیلمبرداری این کار و اینکه در طول فیلم به نظر می‌رسد که کارگردان در طول کار خودش فیلم می‌گیرد از مجید گرجیان درباره این موضوع سوال کرد و این فیلمبردار پاسخ داد: «فیلم فائزه عزیزخانی ششمین یا هفتمین فیلم سینمایی است که فیلمبرداری کرده‌ام. این فیلم بزرگ‌ترین شانس من بود و این طور بود که من به عنوان فیلمبردار دیده نشوم و خانواده مرا بپذیرند و فضای دوستانه بینمان شکل گرفت.»

نظام الدین کیایی – صدابردار – نیز در سالن حضور داشت که در ابتدا با تبریک به سینمای ایران به خاطر داشتن چنین فیلمی گفت که چه فیلمبرداری، بازیگری و از همه مهم‌تر صدا بسیار درست بود.

او درباره صدای این فیلم متذکر شد: «چیزی که حس کردم این بود که فیلم از نظر صدا درست بود. در موقعیتی که سینما به جای صدا گذاری سر و صدا گذاری می‌شود، دیدیم که در فیلم «روز مبادا» از بازیگران خواسته نشده بود که فریاد بزنند؛ ولی ما حس بازیگران را فهمیدیم و صدا بسیار در خدمت فیلم و بسیار تحسین برانگیز بود.»

کیایی یادآور شد: «همه این نکات به خانم کارگردان باز می‌گردد. این هارمونی ناشی از نگاه کارگردان است که توانسته فیلمی بسازد که باعث شد همه فکر کنیم که جزیی از آن خانواده هستیم.»

او گفت: «صدابردار فیلم، تجربه زیادی نداشته، کارگردان هم البته تجربه نداشت، اما فیلمی ساخته که در جشنواره فجر سی و سوم یک سرو گردن بالا‌تر قرار دارد و همه این‌ها را باید از دید کارگردان دید. ما با یک سینمای هالیوودی مواجه نیستیم، بلکه فیلمی دیدیم که نگاه این دختر است.  اگر تاثیر مشاوری مثل کیارستمی و تهیه‌کننده‌‌ای چون کارنامه را هفتاد درصد در نظر بگیریم و سهم کارگردان ۳۰درصد باشد، باید بگویم این فیلم با همان ۳۰ درصد ساخته شده است.»

فائزه عزیزخانی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران – فریبا اباذری – درباره فیلمنامه این کار و تغییر آن با مرگ پدر کارگردان توضیح داد: «سناریوی اولم همین بود با پایان متفاوتی. در سناریو اول قرار بود که مادر بمیرد اما از این اتفاقی که در روند داستان افتاد قصه را وام گرفتم. در هر صورت پایان قصه انتخابی بود که باید می‌کردم، می‌توانست با مرگ مادر تمام شود اما برعکس شد.»

جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر تا بیستم اسفندماه جاری در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.

امسال جشنواره فیلم تصویر علاوه بر نمایش یک‌صدوچهارده فیلم در بخش‌ آزاد و بخش مسابقه جوانان زیر ۲۵ سال، بخش دیگری نیز با عنوان جشنواره جشنواره‌ها دارد که یازده فیلم منتخب سینمای هنر تجربه‌ی ۹۳ در سی و سومین  جشنواره فیلم فجر و نیز فیلم‌های برنده‌ی جشنواره سینما حقیقت، فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما را به نمایش می‌گذارد. فیلم‌های جشنواره جشنواره‌ها هر روز از ساعت ۱۶ در تالار ناصری اکران می‌شوند و تالار شهناز به فیلم‌های منتخب بخش آزاد و جوان دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر اختصاص دارد.

جمعه، 8 اسفند ماه ، 1393 بازدید:16 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 16 بار بازديد شده

 
وضعیت آنلاین
در حال حاضر 70 مهمان و 0 کاربر در سایت حضور دارند .

خوش امديد ، لطفا جهت عضویت در سایت فرم مخصوص عضویت را تکمیل نمائید .

تبلیغات شما
مجله الکترونیکی آذ فوتو

تبلیغات شما
فیس بوک آذ-فوتو

آمار کاربران

مطالب گذشته
جمعه، 8 اسفند ماه
· دوربین NX 5000 سامسونگ معرفی شد
· برپایی اکسپوی عکس سمنان
· علی رجبی عکاس تقدیر شده جشنواره سونی
· محمد نوروزی: عکاس باید حقیقت‌بین باشد
· راه یافتگان به نمایشگاه روزهای زندگی۳
سه شنبه، 5 اسفند ماه
· عکاسی، فرصتی برای دیده‌شدن تلخی‌ها
· عکس بهانه ای است برای ثبت درونمایه
جمعه، 1 اسفند ماه
· برندگان ورد پرس فوتو 2015 در بخش تک عکس
· نمایشگاه خیریه عکس در نگارستان بجنورد
· راه یافته گان دوازدهمین جشن تصویر سال
· دیدار عکاسان تبریزی از پدر جذام ایران
· اهداء خون جمعی از عکاسان تبریزی
· نشست عکاسی در جشنوارهٔ سینمای جوان اروند
سه شنبه، 28 بهمن ماه
· گلایه های یک هنرمند جوان
· آثار آریا تابنده‌پور در گالری محسن
· آثار حمید شمس در گالری راه ابریشم
شنبه، 25 بهمن ماه
· دومین جشنواره عکس کرسم اوز
· “یک لحظه ظریف ” عکس سال ورلد پرس
· اجرا عکاسان نمایش “شبی بیرون از خانه”
· راه ابریشم میزبان مهدی وثوق نیا
پنجشنبه، 23 بهمن ماه
· پرونده دوسالانه 13 عکس ایران بسته شد
سه شنبه، 21 بهمن ماه
· آب و آینه در گالری شماره شش
يكشنبه، 19 بهمن ماه
· عکاسی بدون فلاش در نورکم
شنبه، 18 بهمن ماه
· اطلاعیه دعوت هنرمندان برای اهدای خون
· سی نما از سینما در گالری پردیس ملت
· روایت های یک جاذبه در بوشهر
پنجشنبه، 16 بهمن ماه
· فروش عکس های خانوادگی شما!
چهارشنبه، 15 بهمن ماه
· بی هویتی و خودباختگی فرهنگی
· رمز هنرمندی قدرت کشف زیبایی‌هاست
· نمایشگاه آثار زنده‌یاد خانعلی صیامی

مطالب قدیمی تر

وبلاگ های عکاسان

پایگاه اطلاع رسانی آناج

جلال شمس آذران

بهراد مصطفایی

علی گرامی فر

حسین جاودانی

امین حسینی

ابراهیم نیک خو

محمدرضا طهماسب پور

نازنین طباطبایی یزدی

منصوره معتمدی

مهدی مقیم‌ نژاد

یدالله ولی‌زاده

اسماعیل عباسی

داریوش کیانی

نعما م. روشن

کیارنگ علایی

کاوه بغدادچی

بابک شعبانی


تبلیغات شما
نخستین جشنواره ملی عکس سلامت نیشابور

تبلیغات شما
خانعلی صیامی

کلیه حقوق این مجموعه طبق قانون کپی رایت متعلق به سایت az-photo.ir می باشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright .:: Az-Photo ::. ©  2008-2015
Director: Babak Shaabani
Chief Clerk: Elnaz Farahbakhsh
E-mail: info@az-photo.ir
Tel: 09352579284 - 09147587649

  

PHPNuke Farsi [MT Edition] Project By PHPNuke.ir